torsdag 18 september 2008

lek och plask

mamma och pappa har fått storhetsvansinne! en dag tog dom med mig till den i särklass största badbalja jag nånsin sett! här är man van att plaska i sin blåa balja från ikea, eller om man har tur i badkaret, och så plötsligt kommer man till badbaljornas paradis. och ja ja visst, jag har ju varit och badat i sommar tänker ni nu, räknas inte det liksom? jodå, men alltså då var jag inte lika imponerad för då var det ju inte direkt varmt..för i den här badbaljan är det liksom varmt och skönt både i vattnet och ovanför ytan. det är faktiskt några veckor sen började jag på babysim och nej jag har inte nån direkt bra förklaring till varför jag inte sagt nåt om det tidigare..it slipped my mind helt enkelt..eller så var det bara så att jag inte hade några bilder från spektaklet tidigare. hur som helst, varje måndag så åker jag mamma och pappa till simhallen i matfors och badar med andra bebisar och deras föräldrar. vi får lära oss att simma på rygg och på mage och flyta och åka karusell och ja massa roliga grejer, förstås får vi hjälp av mamma och pappa , vi är ju liksom inga superbebisar som hux flux kan simma 50 m fritt eller nåt sånt. att bada är i vilket fall som helst kul, det roligaste är när man plaskar för då skvittar det vatten överallt, ibland får man en kallsup och det är ju kanske inte direkt kul, men whatever, det är det värt!







Inga kommentarer: