måndag 19 januari 2009

hipp hurra!

idag är det den 19e igen men vet ni? jag har inte fyllt månader idag, nej jag har fyllt år! numera är jag 1 år! tiden går fort när man har roligt heter det ju och ojojoj vad roligt jag måste ha haft för nyss var jag ju bara en liten plutt, men inte nu längre minsann! min födelsedag började med att jag vaknade vid midnatt och fortsatte vara vaken tills klockan var ungefär 3..det var inte så uppskattat av mamma och pappa men ja vad kan jag säga? jag hade ju hört talas om paket, ok? skulle man inte få dem så fort det blev ens födelsedag? och blir det inte ens födelsedag i samma ögonblick som klockan slår 00.00? jaja, jag somnade väl om till sist ändå men sen när klockan var 8 kunde jag inte hålla mig längre. så efter visst slöande i sängen så kom då äntligen alla dessa paket, och oh my god va paket jag fick! säkert 100 stycken! eller nej, det var 10 för jag räknade faktiskt, men förstå när jag fyller 10 år, då borde jag väl rent logiskt få 100 paket eller hur? jaja, sen när jag hade öppnat mina paket, lekt med alla grejer ett tag och tagit mig en behövlig stunds vila blev det så äntligen dags för den där tårtan! döm om min förvåning när de ställde hela tårtfatet mitt framför mig och jag fick kladda hur mycket jag ville, utan att de sa "ajabaja" eller "nej isabelle". jag fick kladda på hur mycket som helst. såna här födelsedagar är sannerligen inte som vanliga dar!














Inga kommentarer: