lördag 10 januari 2009

från början

ok. so i'm back som sagt. jag ska göra mitt bästa för att uppdatera er på vad som hänt sedan vi drog ut sladden till internet. för att börja från början, eller iaf ta saker och ting i kronologisk ordning så börjar vi här.

1. flytt
nu bor vi i vårt hus. bergeforsen är mitt nya hem. här bor det förutom jag en ica-affär, en idrottsplats, massa skotrar (jag har sett flera hundra, minst. jag lovar!), en före detta skidskyttedrottning (sägs det, jag har aldrig sett henne så jag vet inte om folk bara hittar på) och dom som vi hälsade på vid ån för längesen i våras har också hittat hit. fast dom bor på andra sidan vägen och vi bor i grönsakslandet, det heter så för att alla gator heter som en grönsak, vi är rödbetor på våran gata till exempel."gråa huset isabelle" ska jag svara i telefon när jag blitt så stor att jag kan det. fast så svårt kan det ju inte va för jag har redan ringt till mormor en gång. helt själv. allt man behövde var att nalla en telefon och trycka på slumpvis valda knappar så ringde det. telefoner är ena finurliga apparater. nåväl, jag lovade bilder på mitt rum förut så här kommer några. mamma och pappa hade tänkt byta tapeter i mitt rum till nåt mer tjejigt, kanske nåt rött eller så men jag tyckte om min blåa himmel med vita moln på så de får sitta kvar en stund. fast det här med möblering är väl kanske inte mammas och pappas starka sida så det fick jag liksom ta tag i själv. jag har fått en ny fin bokhylla också och snart sitter nalle puh fast på väggen hos mig. men det får ni se en annan dag. fast även om en bild säger mer än tusen ord så är det ännu bättre att uppleva det live, men nåt säger mig att det nog blir svårt att fixa via en blogg.





2 kommentarer:

Unknown sa...

Tant Hanna ska försöka komma och se ditt rum så fort som möjligt. Bjuder du på fika då?sh

isabelle sa...

you bet! jag kan baka kaka till dig! :D