lördag 31 maj 2008

vid ån

vi har varit och hälsat på hos anna och johan, ni vet dom jag fick birger och hans bok av. dom har en stuga nere vid en liten å här i trakterna så dit åkte vi för att säga hej (tss, och jag som inte kan säga nåt ens). det var trevligt måste jag säga, ja jag blev ju förstås lite hungrig några gånger och då sa jag ju till, hoppas inte jag skrämde herrskapet. jag har nu också för första gången i mitt liv sett en hund, en vovve, en voffsing. fast jag gick aldrig särskilt nära för mamma får atjoo-attacker om hon är för nära såna och eftersom jag väldigt ofta är nära min mamma så ja..ni fattar kanske. det var i vilket fall finfint väder så vi satt ute mest, jag fick ju mammamat som vanligt medan de stora åt grillat, det verkar gott, det vill jag smaka sen nån gång när jag är stor. ja och äter man så går ju kretsloppet runt ni vet och när man är sådär på utflykt får man bygga egna skötbord. så här fint blir det ute i det fria, men ja pappa var ju inte världens snabbaste med det där bytet (berodde kanske på mammas fotande också förstås..) så det var nästan att det blev lite kallt på mina stackars ben..tur att man har isolering som heter duga..

Inga kommentarer: