fredag 9 maj 2008

önskelista

jag har hört rykten om att en präst snart ska hälla vatten på mitt huvud, det kallas visst dop. när man döper sig får man tydligen presenter för mamma och pappa verkar ha upprättat en önskelista i mitt namn så mormorar och farmorar och såna vet vad jag vill ha, men efter att ha läst igenom den så känner jag att jag måste revidera den något. glöm mamma och pappas fåniga önskningar, för här är min version, den som egentligen borde gälla, eller hur?

1. ett palats i staden sundsvall där vi bor så att jag har lite större ytor att leka kurragömma på sen när det bli aktuellt
2. en fräck bungalow på en schysst strand i ett land där det är varmt, tex Spanien, Thailand eller liknande
3. ett eget stort flygplan som går superduperfort så jag kan åka till min bungalow när helst jag vill, om så bara över en dag
4. en tuff bil som inte har nåt tak så jag kan stila inför de andra bäbisarna här omkring
5. en prinsesskrona så det tydligt syns att jag är en prinsessa, folk tror mig inte när jag bara säger det, jag behöver bevis liksom
6. en supergenialisk hjärna så jag lär mig allt jättefort och blir bäst på allt jag tar mig för. eller näe vänta..vid närmare eftertanke, det har jag ju redan.

1 kommentar:

vess1a sa...

Jaa du Isabelle, du är för härlig, men av dina önskningar så är det nog bara prinsesskronan som kan bli aktuell, för farmors lilla prinsessa är du trots att du har vuxit så mycket på senaste tiden. Kram och puss från farmor.
PS! Du Isabelle, vi ses på tisdag. Farmor längtar, då ska vi umgås och ha skoj. Sköt om dig och hälsa mamma och pappa