lördag 17 maj 2008

farmor

i veckan har farmor varit här och hälsat på. farmor är snäll och rolig, jag har skrattat åt henne varje dag tror jag. vi har gått i affärer, både inne i stan och ute i birsta, och i fredags var jag och farmor alldeles själva hemma hos oss för mamma och pappa var på utbildning i HLR med de andra i föräldragruppen och då var det visst bra om vi bäbisar stannade hemma. HLR står visst för hjärt- & lungräddning, inte för att jag förstår varför man ska rädda hjärtan och lungor, är det inte bättre att rädda själva människan? nåja, en parentes, men dock en undran. vi var hur som helst hemma ensamma och det gick bara bra. jag fick se på när farmor bakade goda kakor, eller ja, jag fick ju inte smaka, men de såg väldans smarriga ut. det gick ju tillåme så bra att vara ensamma så mamma och pappa bestämde sig för att gå på bio på lördagsaftonen. då var det däremot lite jobbigare att vara själva eftersom min privata mjölkproducent befann sig på annat håll, men farmor, hon kan fixa minsann, så jag fick mat ur flaska och sen var jag nöjd. när mamma och pappa kom hem sen så fick jag typ hundratusen pussar, som om de varit borta en månad eller nåt när det väl egentligen handlade om två timmar kanske. dom är blödiga dom där två, haha! imorrn far farmor hem igen, fast först ska hon stanna till i umeå och hälsa på mina kusiner, särskilt oliver för han fyller 1 år på måndag. hipp hurra på dig oliver! snart är jag ikapp..

1 kommentar:

Unknown sa...

Oliver tackar för gratulationerna och hälsar: "Kom igen!!"