söndag 19 oktober 2008

upp och stå

idag har vi varit och badat, på en söndag! helkonstigt ju för vi brukade ju bada på måndagar förut. vi har bytt tid säger mamma och pappa för nu går vi babysimmets andra kurs som heter grodan och är alltså inte längre ankor som vi var förut. en lite trevlig överraskning var att jag numera badar med oscar som jag också sjunger med på tisdagarna (jag har skrivit lite om oscar här), kul kille det där, han är liksom lite före mig för han kan redan gå och är bara 8 månader, nåja jag har inte särskilt bråttom. men idag fyller jag faktiskt 9 månader, tänka sig, nu har jag funnits lika länge utanför mammas mage som inuti. i början ville jag tillbaka till mammas mysiga mage som jag tyckte var mycket bättre än den här kalla ljusa högljudda världen, men efter ett tag förstod jag tjusningen med att vara på utsidan av mamma och nu är det ju tokroligt vad mycket man kan göra och saker man kan hitta och grejer man kan lära sig. varje dag är ett äventyr! mitt senaste trick: att ställa mig upp. jag har dessutom lärt mig att sätta mig ner igen, de' ni!

psst..såg du mina fräcka dansmoves där i slutet?

Inga kommentarer: