onsdag 29 oktober 2008

badare

i söndags var vi och badade igen, och dra på trissor, vi träffade freja och hennes mamma i omklädningsrummet. de hade redan badat färdigt och var på väg hem, men det var en trevlig överraskning. freja käner jag från babysången och hon är exakt två veckor äldre än mig, jag gillar freja, hon är snäll och stentuff, ungefär som jag. badet i söndags var lite speciellt, det var ingen riktig badgång utan ett bad ifall man varit sjuk och missat nån gång och vi missade ju ett bad när jag hade feber och grejer. så idag badade mamma, pappa och jag själva utan att instruktör-sara var med. det är alltid kul att bada och jag fått lära mig massor, till exempel att hoppa i vattnet, snurra runt och ta tag i kanten, det ska visst vara bra ifall man skulle ramla i vattnet nån gång (fast det gör man ju inte, man är ju inte klantig eller så). sen har jag fått lära mig att blunda och hålla andan när mamma eller pappa häller en hink med vatten över huvet (tack för det liksom!) och simma på rygg och mage (med mammas eller pappas hjälp förstås) och flyta har jag också lärt mig (också med assistans, of course). snart ska vi visst få åka rutchkana och lära oss dyka om vi vill. det vill jag testa, det verkar asballt. sen när vi hade badad klart och kom hem igen så kom morbror rickard och moster erika förbi och åt pizza, sen for de igen. jag tyckte att det var lite konstigt att de åkt ända från västerås för att smaka mammas pizza (den kanske är jättegod, vad vet jag?) och sen bara vända på klacken och åka hem igen, kändes lite onödigt långt liksom. men mamma och pappa förklarade att de hade varit i ö-vik under helgen och stannade till hos oss på vägen hem igen och det förklarade ju en hel del. trodde ett tag att morbror och moster var mer tossiga än jag först trott.


kolla, jag kan hålla i mig i stången alldeles själv utan att doppa näsan i vattnet!

Inga kommentarer: