fredag 24 oktober 2008

lappjänta

jag har visst nåt som kallas lappblod (eller förlåt..sameblod) i mig..mamma är en åttondels same och jag tror bergis att min pappa också är det, enligt mina matematiska beräkningar gör det även mig till en åttondels same. som den lilla same jag är måste jag ju visa mitt ursprung och vad sägs om denna fina mössa från tidigt 80-tal? kan ju kanske tyckas konstigt att jag sitter på pottan och har värsta vintermössan på huvet, har vi kallt här hemma undrar ni kanske? ja det har vi faktiskt, för i det här huset verkar man ha glömt det som kallas isolering och det som kallas att bygga bort drag. hur som helst, att vi har kallt hemma har faktiskt ingenting med själva ha-på-sig-mössa-på-pottan-historien. mormor skickade mössan med post för några dagar sen och när min mamma plötsligt kom ihåg att jag hade en mössa att prova var det just när jag satt på pottan. och det gäller visst att passa på när mamma kommer ihåg för vips har minnet flugit all världens väg..


Inga kommentarer: