lördag 15 augusti 2009

östersund

mamma har äntligen fått ledigt igen och det har vi firat genom att bland annat åka till östersund. vi åkte en morgon, sov en natt och åkte sen hem dagen efter. tiden i östersund spenderade vi på storsjöbadet, i stugan på campingen och på frösö zoo. att bada är bland det bästa jag vet, att åka rutchskana är bland det bästa jag vet, att åka vattenrutchkana ligger därmed rätt bra till på topplistan över vad jag gillar. fast ibland hamnar man på sniskan här i livet, men vad gör det, man kan va lika gla' för det!







ja och sen så åkte vi och kollade på massa djur. jag fick träffa zebror, tigrar, lejon, apor, sköldpaddor, krokodiler, konstiga fåglar och ja you name it. sen träffade jag birger på campingen också, ni vet han min polare med egen bok och hemsida allt. fast hans pappa såg jag aldrig till dock, men han rätt folkskygg har jag hört och bor väl mest för sig själv i djupet av storsjön skulle jag tro.









Inga kommentarer: