måndag 17 augusti 2009

dagen D

idag har jag varit på dagis. mitt dagis heter rosa pantern, det hade mamma och pappa berättat för mig innan idag och jag trodde faktiskt helt allvarligt att det mesta skulle va rosa där, men tji fick jag! nå rosa eller inte så var det ett kalaskul ställe! jag och pappa hade varit där utanför och tjuvkikat förut och då såg jag minsann att det fanns både gungor och rutchkana ute på gården, alltså två av mina absoulta favoritsysselsättningar ("gu" och "åka"). snacka om att jag blev sur när jag nu äntligen fick komma innanför grindarna och så går mamma och pappa förbi allt roligt ute och tar med mig inomhus! nåja, jag surade inte särskilt länge för sen fick jag träffa min fröken susanne, åh vet ni, hon har bott i mitt hus förut! stolligt va!? jaja, sen gick jag in och då ser jag alla leksakerna och döm om min förvåning när jag ser att jag kan göra samma sak inne som ute, det finns rutchkana och gunghäst inomhus, snacka om lyx! jag gillar mitt dagis skarpt, imorrn ska jag dit igen och då har jag blitt lovad att få testa grejerna utomhus också, det är snart imorrn va?


dagistjej

Inga kommentarer: