söndag 15 februari 2009

tvätteri

vi håller på renovera tvättstugan. eller ja, jag ska ju inte säga att jag är särskilt involverad i själva renoverandet, utan det är väl framför allt golvgubben och rörgubben som fixar, men pappa lite grann också. själv hälsar jag mest på hos pappa när han jobbar och sliter för att vi ska få en fin tvättstuga. jag hittade en jättemjuk plats att sitta på, det var extra skönt för min redan buntade rumpa. innan golvgubben och rörgubben kom och hälsade på så blev pappa i princip helt galen och gick lös på hela inredningen, inklusive väggar och golv och hela alltet. jag trodde i ett ögonblick att det var därför vi var tvungna att ringa en golvgubbe och en rörgubbe men så var det visst inte. nej, det är vissst så man gör när man renoverar tydligen.

Inga kommentarer: