söndag 8 februari 2009

sköna söndag

förra veckan var jag sjuk. då var det synd om mig, men sen gick det över så nu är det inte synd om mig längre för idag är det söndag och jag har fått stå på bordet. idag har det snöat också. det har säkert landat flera meter med fluffig snö på marken. det är ju kul tycker jag, det blir så vitt och fint där ute, fast pappa tycker det är jobbigt att styra bort den och så önskar han att han kunde få ha en snöslunga som alla (ja..tre iaf) grannar har. jag tycker det är roligare med snösläden för då får jag åka med ibland. idag gick jag premiärturen med mina nya skor utomhus i snön. det är konstigt att gå med skor, vi hade lite träning inomhus först, förstå vad ett par vinterskor väger och förstå vad man plötsligt måste lyfta foten högt för att kunna stega sig fram! pust och suck och stön vilken extra träning! ja just det ja, på tal om pappa, det har jag nog inte sagt. det är pappa som är hemma med mig nu och mamma som åker till jobbet på mornarna. lite förvirrande där i början när det plötsligt var mamma som kom och pussade mig hejdå på morronen. det är kul att va med pappa, det där med att va med mamma kan jag ju liksom efter ett år och nu är det ju nya tider! fast ja..jag ska erkänna att jag saknar mamma ibland, men hon kommer ju alltid hem till mig och pappa på kvällen och det är ju tur, då får jag kramas med henne hela tiden, tror hon saknar mig på dagarna jag, hihi!





2 kommentarer:

Unknown sa...

värsta flashiga overallen...en sån vill jag också ha! Får jag köpa den av dig?

isabelle sa...

men tant hanna! tokstolle där, du får ju inte plats i den! snart kommer ju inte ens jag få plats ju! men jag vet, jag är skitfräck! ;)