fredag 7 november 2008

full rulle

min nya favoritsysselsättning är ju hela den här grejen med att jag börjat springa (jaja, gå då) runt här hemma hållandes i det som finns tillgängligt. jag har fått låna en lära-gå-vagn av mina kusiner som jag gillar skarpt, ni ser väl vilkena fina färger den har?! den är vacker tycker jag. ja vacker och ofantligt rolig. det enda tråkiga är ju att den inte går att svänga med så plötsligt står det en vägg i vägen och då tar ju hela den roliga grejen slut. fast nu säger mamma att den visst går att svänga och att det bara är jag som inte har lärt mig svänga än. hmpf! snacka om att ha en förolämpande mamma. nej det är inte jag som inte kan, det är lära-gå-vagnen som inte har nån ratt, det syns ju lång väg liksom! nåja. när väggen kommer ivägen så kilar jag nån gång nu och då iväg till tv:n och står och kollar en stund på det som flashar förbi. men ibland så blir jag ju trött i mina små ben så då måste jag vila en stund. och när man ska vila är tydligen stället att vila på i en plastlåda, ibland förstår jag faktiskt mig inte på min pappa.


man måste ju se sig för så det inte kommer nån från höger


åh! kolla va ja hitta!
hm..vad ska jag göra med den då?
..den kanske smakar gott?

Inga kommentarer: