tisdag 25 november 2008

bad luck

nej igår var inte min dag helt enkelt. det började ju så bra med ett extra bad och allt men det hjälpte ju föga i slutändan. först tappar jag balansen när jag håller på att gå utmed diverse möbler här hemma, jag ramlar alltså och slår huvet i nån konstig grej som låg på golvet (vem hade lagt den där?!) vilket resulterar i världens bula. nåväl, upp och hoppa igen, nya friska tag och allt det där och det gick ju bra, i ett par timmar. sen var det dags igen. jag är ute på promenad med min lära-gå-vagn när det kommer en vägg i vägen. mamma och pappa har ju visat hur jag ska göra för att svänga runt så jag kan komma vidare så jag tänkte "kan själv, jag testar!" men det gick ju inge vidare, fötterna fastnade under själva vagnen och jag föll raklång baklänges och lyckades i fallet slå i tänderna i den där flärpen under överläppen..buhu! nåja. jag överlevde ju uppenbarligen, men alltså..livet som bäbis är hårt och skoningslöst!

idag ska jag och mamma och sjunga. förra veckan började vi sjunga julsånger om tomtar och pepparkakor och sockerbagare och ljus och jag vet då inte allt. julen är ju liksom en ny företeelse i mitt liv, har inte riktigt koll på vad som händer men jag är rätt säker på att jag kommer få veta det om inte allt för länge. jag undrar för övrigt om vi ska sjunga för mamma och mig idag för både jag och mamma har namnsdag idag, det mitt tredje namn och mammas riktiga namn som står i almanackan idag så nu är namnsdagarna slut för min del för det här året. ja för mammas del också tror jag bestämt.


1 kommentar:

hugo sa...

Grattis på namnsdagen mina flickor! /Maken & Pappan