fredag 29 augusti 2008

mamma mia!

förra helgen var vi i stockholm. mamma och pappa skulle se på musikal (ja i ärlighetens namn var det nog mest mamma som skulle se och pappa följde väl mest bara med) i stora huvudstaden. medan mamma och pappa var borta på roligheter på fredagskvällen var jag med morbror rickard och moster erika plus erikas lillasyster frida. jag var inte särskilt nöjd på att mamma och pappa bara lämnade mig sådär men ja..det gick väl bra till slut och de kom ju trots allt tillbaka..fast jag ska villigt erkänna att jag hade mina studer av tvivel. nåja, på lördagen fyllde mamma år så då fick hon tårta och presenter, jag längtar tills jag fyller år, jag vill också ha tårta och presenter! fast presenter fick jag också (värsta lyx liksom!) av moa och hennes föräldrar. ena trevliga typer må jag säga. moas blogg (som för närvarande har semester) hittar ni till vänster där *pekar*. hur som haver så ska jag visst ha bott i stockholm en gång i tiden, men det var medan jag fortfarande var inneboende hos mamma så jag minns inte särskilt mycket. men jag fick se mammas gamla jobb och pappas gamla jobb och vår gamla lägenhet och träffa mammas gamla optikerklasskompisar (tex moas mamma helen och en annan optiker som heter kristina) och ja det mesta som var gammalt egentligen. jag har hört att det finns nåt i den där stan som heter "gamla stan" fast det hann mamma och pappa inte visa mig. men alltså jag fattar inte, om nu allt där är gammalt som gatan, vad är det då som gör stockholm så speciellt?


kristina och jag
moa och jag
moas pappa johannes och jag
moas mamma helen och jag

Inga kommentarer: