söndag 2 mars 2008

bröllop

i helgen har vi varit upp till malå där både mormor & morfar och farmor & farfar bor. malå ligger långt bort. man får åka bil och sova jättelänge. det är ganska skönt. i bjurholm får man mat och sen är det bara att sova vidare.

morbror rickard och hans tant erika skulle gifta sig så att hon kan bli min moster på riktigt. det var ett trevligt kalas, fast jag fick en känsla av att mamma och pappa inte blev så nöjda på mig när vi var i kyrkan. precis innan allt skulle börja kräktes jag ner min finklänning så jag fick ha fulkläder på mig istället medan klänningen var på tork. ok, det kanske inte var så genomtänkt för sen blev jag ju hungrig på en gång igen, men jag sa till om det som jag brukar..fast det verkade inte va nån som brydde sig om det. i alla fall inte mamma. bara för att hon stod och sjöng där längst fram, tycker hon kunde ha pausat en stund..


Inga kommentarer: