lördag 2 februari 2008

träningsläger



i helgen (eller ja, egentligen började det redan på fredagen då tant annika var här och träffade mig) har jag varit på träningsläger. ja alltså, jag har varit hemma som vanligt, men mamma och pappa har tvingat en stor plastbit i munnen på mig. ni förstår, jag tycker väldigt mycket om att ligge hos mamma och snutta, det är ju så mysigt och det kan ju komma en liten skvätt mat sådär ibland, så ja, det har liksom varit min favoritsysselsättning. eftersom mamma tydligen inte varit så tillfreds med att ha mig fastsugen dygnets alla timmar så gav de mig emellanåt ett lillfinger att suga på, och ja..ok det funkade ju det också. men när jag blev less på det så har jag helt enkelt klagat högljutt ända tills mamma och pappa inte vetat vad de ska göra och till slut har jag fått mamma att lyfta upp tröjan. ett säkert trick, har alltid funkat klockrent. men nu, nej nu har de tagit ifrån mig, min favvogrej liksom! inte ens fingret får jag längre, utan bara den dära plastbiten i munnen istället, i början trodde jag att jag återigen hade vunnit, men till min stora förtret insåg jag att det inte alls var mamma jag sög på. paniken kom sakta men säkert över mig när jag förstod att den här saken inte innehåller nåt gotta så jag skrek igen, men vad hjälpte det? mamma och pappa hade gett sig tusan på att jag skulle lära mig suga på napp, och tja..jo visst funkar det, men gott är det ju inte och ni ser ju själva, nappen är ju nästan större än mig..


ja det tog på krafterna att lära sig en ny sak, så jag däckade i pappas famn senare på kvällen, fast först gjorde jag mig sådär liten som jag var när jag bodde hos mamma, det känns tryggt så.

Inga kommentarer: