lördag 1 augusti 2009

ettåetthalvt

åh vet ni, för nån vecka sen sådär, ja närmare bestämt den 19 juli blev jag 1½ år, de' ni! värsta stora tjejen liksom. så stor att man visst får laga sin egen mat, jag snodde ihop lite plättar sådär så att man fick bli mätt i magen. när man är ettåetthalvt får man ha halsband också, då blir man extra fin. jag fick en docka också som jag kan kramas med. ni förstår, jag ligger i stenhård träning nu inför dagen D, dvs D som i Dagis. 17 augusti börjar jag på dagis och ojojoj vad jag ska kramas med alla barn då! förra helgen kom ingela och william och hälsade på, ingela jobbar med mamma och william som är ettåetthalvt-plus-några-månader är numera min stora kärlek. från det att han steg in genom dörren släppte jag honom i princip inte och jag fick minsann nån kram och puss tillbaka också. och alltså vaddå, jag har inget att säga till mitt försvar, finare pojk får man leta efter.





Inga kommentarer: